Julkryddad varm choklad

Om du är sugen på något extra gott, vill ge bort en personlig julklapp eller gåbort-present MÅSTE du prova "min" julkryddade varma chokladdryck!

Det enda du behöver är:
  • Chokladdryckspulver - Jag föredrar den som blandas med vatten. Den går utmärkt att blanda med mjölk (men man måste inte ha det hemma).
  • Pepparkakskryddor - Finns färdigblandat att köpa. Blanda inte i hela påsen med en gång, utan prova dig fram. Ca ½ brukar räcka till 1frp chokladdryckspulver
  • En fin burk - blanda pulver och kryddor med försiktighet, knyt ett juligt band om burken. Häng gärna dit en måttskopa om du ska ge bort chokladpulvret i present.


Ps: Jag dricker alltid chokladen med spraygrädde på toppen och pudrar över med ett socker smaksatt med vanilj och kanel.

//LindaLu

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Nu är det tävlingen igen hos mig charlotte.nu. Välj om du vill vinna vänskap eller tv-serie. Trevlig helg!

2008-11-21 @ 15:14:01
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0